Apoyo Económico/Créditos

La Buena Vida está dedicado a la memoria de Manolo Durán, un amigo que calurosamente me asitió durante la filmación del proyecto en la ciudad de Guatemala y me mostró su visión de esa ciudad. Manolo murio víctima de un asalto en la calle en el 2007.

APOYO ECONOMICO

Beca Guggenheim Fellowship (Nueva York); Art in General, New Commissions Program (Nueva York); Beca de la Art Matters Foundation (Nueva York); The Experimental Television Center’s Finishing Funds program supported by the Electronic Media and Film Program at the New York State Council on the Arts (Nueva York); Kevin Bruk Gallery (Miami); Alberto Chehebar; Ella Fontanals Cisneros; Solita Mishaan; Embajada de Colombia en Argentina; Gobierno de la Ciudad de Buenos Aires Oficina de Cultura para Estudio Abierto (Buenos Aires, Argentina); Lower Manhattan Cultural Council, Swing Space Program (Nueva York); rum46, Aarhus, Dinamarca.

CREDITOS:

Idea, cámara, edición & dirección
Carlos Motta

Diseño Web
Freckles Studio

Programación Web
Dave Della Costa

Escritores
Eva Díaz, Tatiana Flores, Maria Mercedes Gómez, Stamatina Gregory, Ashley Hunt, Naeem Mohaiemen, Carlos Motta, Oliver Ressler y Juan Gabriel Tokatlián. (Traducciones por Cora Sueldo y Cristina Motta).

Producción, Créditos y Agradecimientos

México D.F., México
Gracias a: Pamela Aguileta, Juan Ochoa and Pavka Segura at El Centro de la Imagen; Arturo Delgado; Allen Frame; Ricardo Nikolayevski

Guatemala, Guatemala
Asistente: Manolo Durán (QEPD)
Gracias a: Ingrid Acosta; Renato Asturias; Moises Barrios; Rosina Cazali; Jessica Lagunas; Roni Mocán.

San Salvador, El Salvador
Asistente: Andrés Miranda
Gracias a: Geraldine Bullo.

Tegucigalpa, Honduras
Asistente: Josué Euceda
Gracias a: Henrik Edwinsson; Cesar Gaviria; Adan Vallecilla; Gabriel Vivas.

Managua, Nicaragua
Asistente: Pablo Hernández
Gracias a: Alicia Zamora; Ernesto Salmerón.

Panamá City, Panamá
Asistente: Gilberto Alemancia
Gracias a: Alexandra Posada; Walo Araújo.

Bogotá, Colombia
Gracias a: Juan Pablo Echeverri; Arturo Motta.

Caracas, Venezuela
Asistente: Beto Gutiérrez
Gracias a: Alexander Apostol; Alessandro Balteo; Jose A Blasco; Cecilia Fajardo-Hill; Tatiana Flores; Anabella Leandro; Reinaldo Leandro; Luis Romero.

São Paulo, Brazil
Asistente: Marcia Macedo
Gracias a: Fabio Cypriano; Solange Farkas, Rafael Moretti y Carol Ribas en Videobrasil-2005.

La Paz, Bolivia
Asistentes: Mario Durán and Alberto Medrano
Gracias a: Sandra Antelo Suárez, Juanita Roca, Miguel Antonio Roca y Carmen Torres.

Santiago, Chile
Gracias a: Mariana Silva

Buenos Aires, Argentina
Asistente y cámara adicional: Carmen Torres
Gracias a: Maria Mercedes González en la Embajada de Colombia; Inés Huergo y Natalia Uccello en Estudio Abierto; Cristina Motta; Alejandra Tokatlián.

Agradeciemientos Adicionales

Aarhus, Dinamarca
Gracias a: Hanne Lindstroem, Ditte Lyngkaer Pedersen y todos en rum46.

San José, Costa Rica
Gracias a: Erick Calderón; Cayetana Cores, Tamara Díaz Bringas Virginia Pérez-Ratton, Fiorella Resenterra, Ruth Sibaja y todos en TEOR/éTica.

Estados Unidos
Gracias a: Gracias a: Anne Barlow, Eva Díaz, Nina Horisaki-Christens, Claire Sexton, Anna Starling y todos los empleados de Art in General (Nueva York); Jarrod Beck; Irit Batsry; Kay Saida; Marília Albornoz; Kevin Bruk y Adriana Vergara de Kevin Bruk Gallery (Miami), Cecilia Fajardo-Hill en la Cisneros Fontanals Foundation (Miami); Stamatina Gregory y todos los empleados en el Institute of Contemporary Art (Filadelfia); Michael Hall; Sofía Hernández Chong-Cuy; Meghan DellaCrosse; Maria Lind y todos los empleados de IASPIS (Estocolmo, Suecia); Smack Mellon (Nueva York).

Financial Support / Credits

The Good Life is dedicated to the memory of Manolo Durán, a friend who kindly assisted me while shooting this project in Guatemala City and showed me his view of that city. Manolo was randomly killed in 2007 on the street.

FINANCIAL SUPPORT

Guggenheim Fellowship (New York); Art in General, New Commissions Program (New York); Art Matters Foundation Grant (New York); The Experimental Television Center’s Finishing Funds program supported by the Electronic Media and Film Program at the New York State Council on the Arts (New York); Kevin Bruk Gallery (Miami); Alberto Chehebar; Ella Fontanals Cisneros; Solita Mishaan; Embassy of Colombia in Argentina; Government of City of Buenos Aires Office of Culture for Estudio Abierto (Buenos Aires, Argentina); Lower Manhattan Cultural Council, Swing Space Program (New York); rum46, Aarhus, Denmark.

CREDITS:

Idea, camera, editing & direction
Carlos Motta

Web-design
Freckles Studio

Web Programming
Dave Della Costa

Writers
Eva Díaz, Tatiana Flores, Maria Mercedes Gómez, Stamatina Gregory, Ashley Hunt, Naeem Mohaiemen, Carlos Motta, Oliver Ressler and Juan Gabriel Tokatlián. (English and Spanish translations by Cora Sueldo and Cristina Motta).

Production Credits and Acknowledgements

Mexico D.F., Mexico
Thanks to: Pamela Aguileta, Juan Ochoa and Pavka Segura at El Centro de la Imagen; Arturo Delgado; Allen Frame; Ricardo Nikolayevski

Guatemala City, Guatemala
Assistant: Manolo Durán (RIP)
Thanks to: Ingrid Acosta; Renato Asturias; Moises Barrios; Rosina Cazali; Jessica Lagunas; Roni Mocán.

San Salvador, El Salvador
Assistant: Andrés Miranda
Thanks to: Geraldine Bullo.

Tegucigalpa, Honduras
Assistant: Josué Euceda
Thanks to: Henrik Edwinsson; Cesar Gaviria; Adan Vallecilla; Gabriel Vivas.

Managua, Nicaragua
Assistant: Pablo Hernández
Thanks to: Alicia Zamora; Ernesto Salmerón.

Panamá City, Panamá
Assistant: Gilberto Alemancia
Thanks to: Alexandra Posada; Walo Araújo.

Bogotá, Colombia
Thanks to: Juan Pablo Echeverri; Arturo Motta.

Caracas, Venezuela
Assistant: Beto Gutiérrez
Thanks to: Alexander Apostol; Alessandro Balteo; Jose A Blasco; Cecilia Fajardo-Hill; Tatiana Flores; Anabella Leandro; Reinaldo Leandro; Luis Romero.

São Paulo, Brazil
Assistant: Marcia Macedo
Thanks to: Fabio Cypriano; Solange Farkas, Rafael Moretti and Carol Ribas at Videobrasil-2005.

La Paz, Bolivia
Assistants: Mario Durán and Alberto Medrano
Thanks to: Sandra Antelo Suárez, Juanita Roca, Miguel Antonio Roca and Carmen Torres.

Santiago, Chile
Thanks to: Mariana Silva

Buenos Aires, Argentina
Assistant and additional camera: Carmen Torres
Thanks to: Maria Mercedes González at Embassy of Colombia; Inés Huergo and Natalia Uccello at Estudio Abierto; Cristina Motta; Alejandra Tokatlián.

Additional Acknowledgements

Aarhus, Denmark
Thanks to: Hanne Lindstroem, Ditte Lyngkaer Pedersen and all others at rum46.

San José, Costa Rica
Thanks to: Erick Calderón; Cayetana Cores, Tamara Díaz Bringas Virginia Pérez-Ratton, Fiorella Resenterra, Ruth Sibaja and all staff at TEOR/éTica.

United States
Thanks to: Anne Barlow, Eva Díaz, Nina Horisaki-Christens, Claire Sexton, Anna Starling and all other staff at Art in General (New York); Jarrod Beck; Irit Batsry; Kay Saida; Marília Albornoz; Kevin Bruk and Adriana Vergara at Kevin Bruk Gallery (Miami); Cecilia Fajardo-Hill at Cisneros Fontanals Foundation (Miami); Stamatina Gregory and all staff at Institute of Contemporary Art (Philadelphia); Michael Hall; Sofía Hernández Chong-Cuy; Meghan DellaCrosse; Maria Lind and all staff at IASPIS (Stockholm, Sweden); Smack Mellon (New York).